کسب بیت‌‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022

Author picture

آیا تا به حال به این فکر افتادی که چطور می‌شود بدون نگرانی از تحریم‌‌ها و هزینه‌های گزاف دور زدنش، با آسودگی، اطمینان و آرامش به کسب درآمد از حرفه آزادکاری یا فریلنسینگ (به انگلیسی: Freelancing) مشغول شد؟ این مشکل همه ما ایرانی‌های فریلنسری است که به‌ناچار باید برای دریافت دستمزدمان با شرکت‌های واسطه ارائه خدمات پی‌پال (به انگلیسی: Paypal) یا دیگر درگاه‌های پرداخت مشابه وارد معامله شویم. این شرکت‌ها عموماً یا کلاه‌بردار هستند ویا پورسانت بسیار بالایی می‌گیرند که کار را از اینی که هست، برای مردم کشورمان سخت‌تر می‌کنند. مزایای فناوری بلاک‌چین (به انگلیسی: Blockchain) بسیار است؛ دور زدن تحریم‌ها، انتقال پول آسان به‌صورت فرامرزی، پرداخت ناشناس (؟) و تبدیل نسبتاً آسان رمزارزها به پول‌های بدون پشتوانه (به انگلیسی: Fiat Currency) مانند ریال، ازجمله مزایایی است که می‌توان برای این فناوری برشمرد. حال در این بخش از یادداشت‌های ویتارو، قصد داریم به معرفی سه سایت برتر کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022 بپردازیم.

کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022

LaborX: توپخانه

LaborX پلتفرمی جامع برای متصل کردن کارفرما به کارمند است. در این سایت، انواع و اقسام مشاغل گنجانده‌شده که می‌تواند طیف وسیعی از مهارت‌ها و سلایق مختلف را پوشش دهد. در LaborX هم شغل‌های پاره‌وقت و هم ‌شغل‌های تمام‌وقت وجود دارد که تو می‌توانی با توجه به مهارتت، شغل موردنظرت را به‌عنوان یک فریلنسر انتخاب کنی.

یکی از تفاوت‌های اصلی سایت LaborX با دیگر سایت‌ها، باز گذاشتن دست کارفرما در روش پرداخت دستمزد فریلنسر است. در این سایت علاوه بر بیت‌کوین و اتریوم، می‌توان از رمزارزهای بسیار دیگری نیز برای پرداخت دستمزد استفاده کرد. ویژگی خوب تنوع در پرداخت، جذب کاربران بیشتر است که این امر به‌صورت خودکار درآمد فریلنسرها را افزایش می‌دهد. ویژگی منفی آن، در این است که شاید فریلنسر مجبور شود زمان زیادی را برای تبدیل رمزارزهای مختلف به رمزارز دلخواهش، مانند بیت‌کوین، اختصاص دهد.

کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022

LaborX کمی درهم‌ریخته، آشفته و بی‌نظم است. بااینکه عدم استانداردسازی می‌تواند به طرق مختلف سودمند باشد، اما به طور کلی کاربران را از هدف اصلی دور می‌کند. به‌هرحال در نگاه اول سایت بسیار منظم، تمیز و سازمان‌دهی شده به نظر می‌آید. با همه این‌ها، سایت، تجربه کاربری (به انگلیسی: User Experience یا UX) لذت‌بخش، ساده و هدفمندی را در اختیار کاربر می‌گذارد که جای چندانی را برای گلایه باقی نمی‌گذارد.

اما دلیل اصلی اهدا لقب توپخانه به سایت LaborX، اطمینان بالا، شهرت فوق‌العاده و قابل‌اتکا بودن آن است. درست همانند توپخانه در میدان، LaborX بهترین گزینه‌ای است که می‌توان به آن اتکا کرد. احتمال اینکه LaborX همین‌طور بی‌دلیل (مانند سایت Cryptogrind) از دسترس خارج شود، بسیار پایین به نظر می‌رسد؛ زیرا این پلتفرم بخشی از یک گروه بزرگ‌تر و معتبرتر است. LaborX توسط یک کمپانی بلاک‌چینی هدایت می‌شود که از سامانه مدیریت منابع انسانی (به انگلیسی: Human resource management system) برای حل مشکلاتش استفاده می‌کند. بنابراین می‌توان با خیال راحت‌تری به توپخانه قابل‌اتکا، مستحکم و ایمن میدان نبرد اطمینان کرد.

کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022

Crypto Jobs: پیاده‌نظام

Crypto Jobs شهرت قدرتمندی دارد و فریلنسرها می‌توانند به‌راحتی از خدمات تقریباً رایگانش بهره ببرند. علت انتخاب لقب پیاده‌نظام برای پلتفرم Crypto Jobs، بزرگی، گستردگی و فعالیت بالای این سایت است. حتی احتمالاً، بزرگ‌ترین سایت فریلنسینگ با ویژگی پرداخت بیت‌کوین، همین سایت باشد.

در Crypto Jobs هزاران موضوع شغلی مانند برنامه‌نویسی، مسائل مربوط به حوزه فناوری، پشتیبانی مشتری، بازاریابی و فروش، طراحی و تایپ وجود دارد که به نظر می‌رسد بتواند همه سلایق و نیازمندی‌ها را پشتیبانی کند. بنابراین اگر تو مهارت خاصی داشته باشی، احتمال اینکه در این سایت بزرگ بتوانی به فریلنسر ثابت تبدیل شوی بسیار زیاد است.

کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022

بااینکه بعضی از مشاغل فقط کشورهای خاصی را مدنظر دارند، اما اکثرشان دورکاری را پذیرا هستند و تو می‌توانی با بازدید روزانه از این وب‌سایت به موقعیت‌های خوبی دست پیدا کنی. این سایت در حال حاضر بیش از 15 هزار عضو فعال دارد. این بدان معناست که رقابت هم بر سر فریلنسرها و هم بر سر مشاغل بسیار بالاست و باید برای این موضوع به خوبی آمادگی لازم را داشته باشی.

همچنین همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد، همه مشاغل بالا تخصصی محض نیستند. برای مثال نویسنده‌ها و تایپیست‌ها به‌هیچ‌وجه از غافله عقب نمانده‌اند، زیرا نیاز دنیا به تایپیست‌ها و نویسنده‌های باتجربه ‌روزبه‌روز در حال افزایش است. در این سایت حدود 20 درصد آگهی‌ها مربوط به آگهی‌های تایپ است که به‌واقع رقم بسیار بالایی است.

کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022

r/Jobs4Bitcoins: نیروی هوایی

برخلاف دیگر پلتفرم‌ها، Jobs4Bitcoins یک گروه، در سایت معروف و محبوب ردیت (به انگلیسی: Reddit) است و سایت مستقلی محسوب نمی‌شود. در حال حاضر این انجمن حدود 50 هزار عضو دارد که همین موضوع بزرگی‌، محبوبیت و گستردگی‌اش را به‌راحتی به اثبات می‌رساند. در این سایت افراد زیادی را خواهی‌ یافت که حاضرند برای کارهای مختلف فریلنسینگ، به فریلنسرها بیت‌کوین بپردازند.

این انجمن، یک انجمن آزاد است و علاوه بر فریلنسرها، کارفرماها نیز می‌توانند بدون دردسر آگهی استخدام پست کنند. البته این موضوع یک سری نقاط ضعفی نیز دارد، برای مثال نظارت چندان سخت‌گیرانه‌ای بر فعالیت‌ها وجود ندارد و همین مورد احتمال وجود آگهی‌های تقلبی را بالا می‌برد.

کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022

علت اصلی انتخاب لقب نیروی هوایی، به موارد اشاره‌شده در بالا بازمی‌گردد. تو نمی‌توانی کاملاً به نیروی هوایی ارتشت تکیه کنی، عدم دسترسی 24 ساعته، عدم اطمینان و هزینه بالا از مشکلات بزرگی‌ است که نیروی هوایی گریبان گیرش است. اما به‌هرحال سر زدن روزانه به این انجمن می‌تواند مفید باشد و شاید این نیروی هوایی برای شکار یک طعمه به‌خصوص بتواند به کمک تو بیاید.

کار با سایت ردیت و گروه زیرمجموعه Jobs4Bitcoins بسیار آسان است؛ اگر با فیس‌بوک کارکرده باشی، پس هیچ مشکلی نیز با این شبکه اجتماعی آنلاین نخواهی داشت. اما درهرصورت از آشنایی با ردیت ضرر نخواهی نکرد، زیرا حتی اگر نتوانی با انجمن Jobs4Bitcoins به‌عنوان یک فریلنسر کنار بیایی، قطعاً از هم‌صحبتی با دیگر مردم در جهان در موضوعات مختلف لذت خواهی برد.

کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022

دریافت حقوق و دستمزد به شکل بیت‌کوین، رویای بسیار شیرینی برای ایرانی‌هاست که می‌تواند به حقیقت مبدل گردد. در حال حاضر تعداد سایت‌ها و مراجعی که از رمزارزها برای پرداخت استفاده می‌کنند، بسیار محدودند، اما با رشد روزافزون جامعه بلاک‌چین، طولی نخواهد کشید که برای فریلنسرها، از تحریم چیزی جز خاطره تاریخی باقی نخواهد ماند. نظر تو در مورد با کسب بیت‌کوین با فریلنسینگ در سال 2022 چیست؟ آیا این سایت‌ها برایت سودمند بودند؟ سایت یا مرجع دیگری برای معرفی می‌شناسی؟ دیدگاهت را در بخش نظرات همین پست یا در شبکه‌های اجتماعی ما به آدرس @vitaroir ارسال کن و آن را با دوستانت به اشتراک بگذار. نظرات و سؤالاتی که برای ما ارسال می‌کنی محرک ما برای ادامه کار است. وقتی نظراتت را می‌خوانیم بسیار خوشحال می‌شویم. این بازخوردها مایه دلگرمی ماست و انگیزهٔ ما را برای رسیدن به هدفمان دوچندان می‌کند.

متشکریم که با ما همراه بودی، تا بعد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کن!
[کل: 2 میانگین: 5]

ویتارو در شبکه‌های اجتماعی

من به دنبال آزادی مطلق هستم:

محبوب‌ترین‌ها

آخرین‌ها

پیشنهاد سردبیر

سیاست

دیدگاهتان را بنویسید