چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد

Author picture

همان‌طور که می‌دانی، اینترنت منبع نامحدود اطلاعات و محتوا است. از کمدی‌های بی‌مزه اینستاگرامی گرفته تا توییت ایلان ماسک که می‌گوید اهرام مصر توسط بیگانگان فضایی ساخته‌شده است. دراین‌بین، بعضی مواقع به اطلاعات و متون ارزشمندی برمی‌خوریم که از الماس نیز باارزش‌تر هستند. یکی از این مطالب باارزش، رشته توییت‌های ناوال راویکانت در سال 2018 است. او در این رشته توییت‌ها به تو یاد می‌دهد که چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد.

ناوال راویکانت، مؤسس و مدیرعامل شرکت انجلیست است. او در بیش از 200 شرکت ازجمله توییتر و اوبر سرمایه‌گذاری کرده و با میلیاردها دلار سود خالص خارج‌شده است. بنابراین می‌توانیم با اطمینان بگوییم که این فرد می‌داند چطور نظام سرمایه‌داری کار می‌کند. در این بخش از آموزش‌های ویتارو، ما قصد داریم دیدگاه خود را به‌عنوان بخشی از جامعهٔ موفق ایرانی در مورد این رشته توییت ها بیان کنیم. این توصیه‌ها رایگان و بدون هیچ نیت خاصی در ویتارو قرار می‌گیرند و برای کسانی که بخواهند گوش فرا دهند، بسیار ارزشمند هستند. پس اگر می‌خواهی بدانی چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد، تا انتهای متن با ما همراه باش.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, ناوا راویکانت

1. به دنبال پول و جایگاه اجتماعی نرو؛ بلکه در جستجوی ثروت باش.

ثروت یعنی در اختیار داشتن دارایی‌هایی که حتی در خواب نیز برایت درآمد کسب کنند. پول روشی است برای مبادله زمان با ثروت. جایگاه اجتماعی، همان‌طور که از نامش پیداست مقام تو در سلسله‌مراتب اجتماع است.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, ثروت

ناوال در پاسخ به سوال چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد می‌گوید:

«خود پول نباید هدف نهایی‌ات باشد زیرا دنبال کردن پول تو را ثروتمند نخواهد کرد. در عوض، به دنبال خرید دارایی‌هایی باش که درگذر زمان برایت پول خلق می‌کنند.»

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, دارایی

برای مثال داشتن یک میلیارد تومان پول نقد دارایی محسوب نمی‌شود؛ زیرا این پول در کشور تورمی مانند ایران به‌مرورزمان ارزش خود را از دست خواهد داد. اما اگر با همان پول خانه‌ای تهیه کنی، علاوه بر ودیعه 200 میلیون تومانی و حفظ ارزش پول، 5 میلیون تومان ماهیانه نیز به حسابت واریز خواهد شد.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, ملک

یا اگر آن ‌یک میلیارد تومان را در بازار سهام سرمایه‌گذاری نمایی، می‌توانی با استفاده از قانون سود مرکب سرمایه‌ات را با گذر زمان به چندین برابر افزایش دهی.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد,

2. درک کن که کسب ثروت بدون زیر پا گذاشتن ارزش‌های اخلاقی امکان‌پذیر است.

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که عده‌ای قلیل بدون در نظر گرفتن اخلاقیات، برای رسیدن به برتری‌جویی و ثروت دست به هر کاری می‌زنند. در چنین جامعه‌ای، شاید باور اینکه شخصی بدون گذر از خطوط قرمز اخلاقی ثروتمند شود، کمی سخت باشد؛ اما واقعاً چنین افرادی وجود دارند و خواهند داشت.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, ثروت و اخلاق

شاید مهم‌ترین ارزش اخلاقی ثروت کمک به هم‌نوع است. حتی اگر همه‌ی ثروتت از راه‌های اخلاقی به دست آمده‌باشد، اگر به فقیر کمک نکنی، هیچ ارزشی نداری. اگر به ارزش‌های اخلاقی اهمیت ندهی، دیگر مهم نیست که چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, کمک

توضیح چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد به اصل جریان پول بازمی‌گردد. پول باید همیشه در جریان باشد. پول از قاره‌ای به قاره‌ای دیگر، از کشوری به کشوری دیگر، از شهری به شهری دیگر، از شرکتی به شرکتی دیگر و درنهایت از فردی به فردی دیگر انتقال میابد. زیبایی این موضوع در این است که تو می‌توانی این جریان پول را با هزینهٔ شخص دیگری، به‌حساب خود هدایت نمایی. هر چه زودتر این موضوع را متوجه شوی، زودتر به ثروت دست پیدا خواهی کرد.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, جریان پول

 

3. پشه‌های فقیر را نادیده بگیر.

منظور از پشه‌های فقیر، مزاحم‌های بازنده‌ای هستند که به جایگاه اجتماعی تو حمله می‌کنند. این افراد سعی می‌نمایند با توهین و تمسخر اشخاص بالاتر از خودشان، جایگاهی در اجتماع بیابند. به‌عبارتی‌دیگر، جایگاه اجتماعی هیچ معنایی ندارد و اشخاصی که به دنبال این موضوع هستند، می‌توانند نادیده گرفته شوند.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, پشه های فقیر

افرادی که از فقر فرهنگی و شخصیتی رنج می‌برند، معمولاً ازنظر مالی نیز فقیر هستند. این موجودات ناخواسته سعی می‌کنند دیگران را پایین بیاورند تا بتوانند خود را هم‌تراز آن‌ها ببینند و بر لحظه‌ای هم که شده حس خوبی در مورد خود داشته باشند.

تو باید درک کنی، هر حرفی که توسط این اشخاص زده می‌شود، حسی است که نسبت به خودشان دارند، نه صرفاً یک انتقاد منصفانه و سازنده. فرد خردمندی در این رابطه گفته بود:

«به انتقاد کسی که از او مشورت نمی‌گیری اهمیت مده»

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, انتقاد سازنده

4. هیچ‌کس با اجاره دادن زمان ثروتمند نشده است.

برای رسیدن به آزادی مالی باید صاحب بخشی از یک کسب‌وکار باشی. در ایران، ملک نیز می‌تواند یک کسب‌وکار به‌حساب بیاید. ناوال می‌گوید تو اگر زمانت را با پول مبادله‌کنی، و به فکر سرمایه‌گذاری آن پول نباشی، به‌هیچ‌وجه ثروتمند نخواهی شد.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, زمان و پول

ساخت ثروت باکار کردن در یک «شغل وابسته به زمان» امکان‌پذیر نیست. منظور ما از شغل وابسته به زمان، شغلی است که مقدار حقوق فرد کاملاً بستگی به ساعت کار او دارد. تقریباً تمام شغل‌های کارمندی و کارگری در این دسته قرار می‌گیرند. چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد، اگر تنها منبع درآمد شخص همان شغل شکننده‌اش باشد؟

مشکلی که همهٔ ما با آن مواجهیم، زمان است. همهٔ ما تنها 24 ساعت در روز وقت داریم. بنابراین پس از رسیدن به نقطه‌ای مشخص، کار کردن بیشتر غیرممکن خواهد بود. وقتی‌که پول را در ملک، سهام و یا هر کسب‌وکار دیگری سرمایه‌گذاری نماییم، پولمان مستقل از زمان کار خواهد کرد. یادت باشد که دارا بودن دارایی‌های بیشتر تو را ثروتمند خواهد کرد، نه کار کردن ساعات بیشتر.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, مبادله پول و زمان

5. من تضمین می‌کنم که با برطرف کردن نیازهای جامعه ثروتمند خواهی شد.

ما به‌طورکلی با این قسمت هم موافقیم و هم مخالف. ناوال می‌گوید استارتاپ‌هایی که نحوه‌ی زندگی جامعه را تغییر داده‌اند، همگی مولتی میلیاردر هستند. ما هیچ مخالفتی با این طرز تفکر نداریم. اما ما معتقدیم این تنها راه ساخت ابر ثروت نیست. این توییت به مخاطب جوری القا می‌کند که برای میلیاردر شدن حتماً باید بزرگ فکر کند، درحالی‌که این طرز تفکر کاملاً اشتباه است. برای پاسخ به سوأل چطور می‌توان پولدار شد به راه‌حل های پیچیده نیازی نیست.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, نیازهای جامعه

برای مثال، ما توانستیم بدون خلق هیچ ایدهٔ خلاقانه یا بزرگی و تنها با کار کردن در بازارهای مالی به ثروت چند میلیون دلاری برسیم. تو نیز می‌توانی باکار کردن در شغل معمولی خود و سرمایه‌گذاری پیوسته، با گذر زمان به ثروت عظیمی دست پیدا کنی.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, برنامه ریزی

6. بلندمدت بازی کن.

موفقیت یک‌شبه به دست نمی‌آید. تفکر بلندمدت ویژگی مشترک همهٔ ثروتمندان در طول تاریخ است. چطور ‌می‌توان بدون شانس پولدار شد، اگر فرد طرز تفکر بلند‌مدت را در خود پرورش ندهد؟

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, بلندمدت

استراتژی‌های بلندمدت طرح‌ریزی کن و به آن‌ها تحت هر شرایطی پایبند باش. طبیعت بر اساس آرامش و صبر خلق‌شده و طبیعتاً ساخت هر چیز باارزشی نیاز به زمان دارد. از برنامه‌ریزی‌های دقیق پرهیز کن زیرا تو هیچ‌وقت نمی‌دانی که زندگی چه چیزی را برایت آماده کرده است.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, برنامه ریزی

7. اینترنت حرفه‌هایی خلق کرده که هنوز ملت از آن‌ها آگاهی ندارد.

دنیای ثروتمندها تغییر کرده است. تو باید تصور غلطی که از میلیاردرها، به‌عنوان مدیرعامل کارخانه‌های بزرگ یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای عظیم داری، دور بیندازی. وسیله کار ثروتمندهای آینده لپ‌تاپ، محل کارشان خانه و ساعت کار آن‌ها دو ساعت در روز خواهد بود. چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد، اگر قرار است همان تفکرات قدیمی بر ذهن فرد حاکم باشد؟

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, اینترنت

ناوال در این مورد موافقت کامل ما را پشت خود دارد. اینترنت همهٔ معادلات سنتی را ازنظر مکان و زمان به‌هم‌ریخته است. تو دیگر نیازی به بودن در یک مکان خاص برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نداری. باید درک کنی که ارائه خدمات یا محصولات ملزم به داشتن سرمایه‌ای هنگفت یا مکانی فیزیکی نیست. هر چه زودتر این موضوع را درک نمایی، زودتر به ثروت خواهی رسید.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, اینترنت دنیا را متحول کرده

8. تکراری بازی کن.

تمام سودهای زندگی، اعم از ثروت، روابط عاطفی و دانش از سود مرکب به دست می‌آیند. منظور ناوال از بازی‌های تکراری، استمرار و ثبات در انجام دادن کارهاست. فراموش نکن، هر چیز ارزشمندی نتیجهٔ ثبات در کارهای تکراری است.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, تکرار

برای مثال ورزش بدن‌سازی را تصور کن. تو با 1 روز بدن‌سازی هیچ نتیجه‌ای نخواهی گرفت. اما اگر به‌طور پیوسته برای چند سال عضلاتت را تمرین دهی، به‌احتمال بسیار بالا نتیجه کارت را می‌بینی.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, استمرار در بدنسازی

9. شریک کسب‌وکار باید پرانرژی، خردمند و از همه مهم‌تر، درستکار باشد.

با افراد خودخواه و بدبین شراکت نکن. این افراد تنها به فکر منافع خودشان هستند. می‌گویند تو ترکیبی از 5 شخصی هستی که بیشترین وقتت را با آن‌ها می‌گذرانی. بنابراین خود را با افرادی احاطه کن که تو را به سمت بهتر شدن هل دهند. چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد، اگر شریک کاری‌اش صادق و درستکار نباشد؟

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, ویژگی های شریک

آسان‌ترین راه برای تغییر ذهنیت، وقت گذراندن با افراد مثبتی است که به تو در کارهایی که علاقه داری، انگیزه می‌دهند.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, تیم

10. فروختن یا ساختن را فراگیر. اگر بتوانی هر دو را انجام دهی توقف‌ناپذیر خواهی بود.

حتی اگر باکیفیت‌ترین و ارزان‌ترین محصول را داشته باشی، بدون تبلیغی کارآمد، هیچ‌کس از آن استفاده نخواهد کرد.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, فروختن و ساختن

از منظر سرمایه‌داری، زندگی یک بازی فروش است. تو حتی برای فروختن خود به مصاحبه استخدامی می‌روی. برای کسب ثروت یا باید مطابق قوانین بازی کنی و یا قوانین را تغییر دهی. دریاب که جامعه چه می‌خواهد، تو چه می‌خواهی و با ترکیب این دو خدمت یا محصولت را به فروش برسان.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, شطرنج

فراگیری ساختن، یعنی زنده کردن چشم‌انداز و ایده‌ها. ما شاید بهترین سازنده نباشیم اما می‌دانیم که یکی از بهترین راه‌ها برای این کار، فقط شروع است. نیازی به تفکر بیش‌ازحد و آنالیزهای بی‌مورد نیست. در طی مسیر روش انجام کارها را یاد بگیر و استمرار داشته باش. هیچ مشکلی نیست که راه‌حل نداشته باشد و هیچ مانعی نیست که از بین نرود.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, پله پله

11. خودت را به دانش و اهرمی خاص مجهز کن.

منظور ناوال از دانش خاص، دانشی است که نتوان برای آن آموزش دید. اگر جامعه بتواند تو را آموزش دهد، پس شخص دیگری را نیز آموزش خواهد داد تا جایگزین تو شود.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, دانش خاص

شاید این توصیه کمی تند و ناراحت‌کننده باشد اما حقیقت محض است. باید متمایز باشی تا به ثروت متمایزی برسی. به دنبال مهارتی برو که هیچ مدرسی ندارد و این بدان معناست که خودت باید به دنبال یادگیری آن بروی.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, اهرم خاص

اگر نمی‌دانی دنبال چه موضوعی باید بروی، به حست اعتماد کن. اشتیاق و علاقه معیارهای خوبی برای پیدا کردن آن مهارت و دانش خاص است. ساخت دانش خاص برای تو لذت‌بخش و برای دیگران کارآمد است.  دانش خاص یا بسیار خلاقانه و یا بسیار فنی است و نمی‌تواند اتوماسیون یا جایگزین شود.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, الماس

12. ریسک کن و مسئولیت‌پذیر باش.

ما معتقدیم با مسئولیت و ریسک‌پذیری جامعه به تو پاداش خواهد داد. مسئول پذیرترین افراد ریسکی‌ترین برندها را دارند. اما این موضوع در ایران کمی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد، اگر روحیه ریسک‌پذیری در شخص وجود نداشته باشد؟

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, ریسک پذیری

ساخت  یک کسب‌وکار در ایران بسیار پرریسک است. بله می‌دانیم که کسب‌وکار ریسک دارد اما در ایران به دلیل عدم ثبات اقتصادی، ریسک کار بسیار بالاتر می‌رود. توصیه ما در ویتارو این است که درآمد مازاد خود را به‌طور پیوسته و در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنی. این آسان‌ترین و کم ریسک‌ترین راه برای رسیدن به ابر ثروت است.

چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد, سود مرکب

برای کسب ابر ثروت باید ارزشی به جامعه بیفزایی. برای اضافه کردن این ارزش باید یاد بگیری چطور مردم را سرگرم کنی یا چیزی به آن‌ها بدهی. و برای یاددادن یا سرگرم کردن باید ساختن و فروختن را فرابگیری.

با همهٔ این‌ها، باید بگوییم که حق با ناوا راویکانت است. به نظر پاسخ سؤال چطور می‌توان بدون شانس پولدار شد، همین 12 توصیه اوست. شاید این توصیه‌ها کاربردی‌ترین توصیه‌هایی بودند ما به آن برخوردیم. زیرا این اصول در ایران قابل‌اجرا هستند و روش اجرایی کردن آن‌ها تفاوتی با دیگر نقاط جهان ندارد.

همهٔ این اصول با برداشتن قدم‌های کوچک (مانند اشتراک‌گذاری این مطلب با دوستان!) شروع و به نتایجی بزرگ ختم خواهد شد. اگر این پست را پسندیدی، حتماً با دوستانت به اشتراک بگذار. در انتها اگر نظری در مورد این پست یا دیگر پست‌ها داری، حتماً با ما در میان بگذار. ما وقتی نظراتت را می‌خوانیم بسیار خوشحال می‌شویم. این بازخوردها مایه دلگرمی ماست و انگیزهٔ ما را برای رسیدن به هدفمان دوچندان می‌کند.

متشکریم که با ما همراه بودی. تا بعد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کن!
[کل: 5 میانگین: 4]

ویتارو در شبکه‌های اجتماعی

من به دنبال آزادی مطلق هستم:

محبوب‌ترین‌ها

آخرین‌ها

پیشنهاد سردبیر

سیاست

این پست دارای 6 نظر است

  1. رضا دانشور

    سلام خسته نباشید
    من از طریق سرچ گوگل در مورد تحلیل تکنیکال رایگان به سایت شما رسیدم
    من حدود 100 میلیون سرمایه دارم میخواستم سرمایه گذاری کنم
    میخواستم ازتون مشاوره سرمایه گذاری بگیرم
    یا اگه ممکنه برام سبدگردانی کنین
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. ویتارو

      سلام دوست عزیز و محترم
      خوشحالیم که با ما ارتباط برقرار کردید. ما خدمات سبدگردانی نداریم. اما مشاوره و راهنمایی چرا. اگر امکان مراجعه حضوری در تهران یا گیلان دارید، ما در خدمت شما هستیم تا با یکی از مشاوران سرمایه گذاری ویتارو برای شما قرار ملاقات تعیین کنیم.
      اما اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، بازهم از طریق شبکه های اجتماعی یا مکالمه می توانید با همکاران ما به صورت غیرحضوری ارتباط برقرار کنید.

  2. رضا دانشور

    هزینه ی مشاوره چه قدر میشه؟
    هم حضوری و غیر حضوری؟

    1. ویتارو

      ما هیچ هزینه ای دریافت نمی کنیم دوست عزیز. مشاوره های حضوری و غیر حضوری هردو رایگان هستند.

  3. رضا دانشور

    یعنی از اول تا اخر هیچ پولی نمیگیرین؟ من خیلیارو دیدم اول مجانی مشاوره میدن بعد وسطاش میگن برای مشاوره حرفه ای باید پول بدی!!

    1. ویتارو

      درک می کنیم. متاسفانه افراد در جامعه به شکلی رفتار می کنند که اعتماد به کلی از بین رفته. دیگر کسی باور نمی کند که هنوز حس انسان دوستی و بخشش در جامعه وجود داشته باشد. با این حال شما باید پزشکانی که در مناطق محروم به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند را هم در نظر بگیرید. ماهم سعی می کنیم با دراختیار گذاشتن دانش و تجربه تیم به صورت رایگان، کمک کوچکی به ملت سربلند ایران کرده باشیم.
      به هر حال در شرایط استفاده از سایت ذکر شده که ویتارو کاملا رایگان است و رایگان می ماند. مشاوره ما از ابتدا تا انتها رایگان است. اگر مایل بودید، نام، نام خانوادگی و شماره تماس خود را به ایمیل Support@vitaro.ir ارسال کنید تا برای تعیین وقت مشاوره با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید