سه راه ساده برای جذب بازدید بیشتر در لینکدین

Author picture

لینکدین (به انگلیسی: LinkedIn) بزرگ‌ترین شبکه کسب‌وکار حرفه‌‌ای در جهان است. لینکدین جایی است که می‌توانی حرفه‌ات را رشد دهی، مشتریان و شرکای جدیدی بیابی و یا حتی وارد یک حوزه کاری جدید دیگر شوی. همچنین این انجمن بسیار رقابتی است و میزبان از 830 میلیون کاربر در سرتاسر این کره خاکی میزبانی می‌کند. تو اگر می‌خواهی در این 830 میلیون نفر برجسته شوی و در برخورد اول تأثیر فوق‌العاده بر مشتریان و یا کارفرماهای آینده بگذاری، باید مطمئن شوی که پروفایل لینکدین تو بازدید زیادی را به خود جذب کند. خوشبختانه، انجام این کار بسیار ساده‌ است. در این بخش قصد داریم به سه‌راه ساده برای جذب بازدید بیشتر در لینکدین اشاره‌کنیم تا تو بتوانی با این اصلاحات و بهبودها، کاربرهای بیشتری را به سمت پروفایل لینکدین خود هدایت کنی.

لینکدین

تیتر

تیتر یکی از حیاتی‌ترین عناصر پروفایل لینکدین توست. تیتر، نه‌تنها در جستجوی گوگل (در کنار اسم تو) به نمایش درمی‌آید، بلکه در بالای صفحه پروفایل لینکدین نیز به‌وضوح خودش را برجسته می‌کند. با این فرض، خیلی مهم است که مطمئن شوی عنوان و تیتر تو هم ازنظر کلمات کلیدی غنی باشد و هم تأثیر قدرتمندی بر بازدیدکنندگان گذاشته باشد. به‌علاوه، این تیتر و عنوان باید با دقت بالایی برند حرفه‌ای تو را بازتاب دهد و توجه مشتریان و کارفرمایان آینده را جلب کند. به این فکر کن که مردم چه چیزی از تو می‌خواهند و بر روی همان تمرکز کن. در زیر به چند نکته برای ساخت یک سر تیتر مؤثر در لینکدین اشاره می‌کنیم:

  • از کلمات کلیدی استفاده کن که به صنعت و یا نیچ (به انگلیسی: Niche) تو مربوط باشد.
  • از افعال کنشی برای کاری توصیف کاری که انجام می‌دهی استفاده کن.
  • حوزه تخصصی و مهارت‌هایت را برجسته کن.
  • از آمار و ارقام برای نشان دادن دقیق‌تر تجارب و دستاوردهایت بهره ببر.

آخرین کاری که باید انجام دهی، این است که در عوض استفاده از کلمات کلیشه‌ای و تکراری برای تیتر لینکدین، جملات خلاقانه به کار ببری؛ زیرا اینجا بهترین فرصت برای متفاوت نشان دادن خود از دیگران است.

لینکدین

ظاهر

جذابیت ظاهری، یکی دیگر از عناصر کلیدی جذب بازدید بیشتر در لینکدین است. این عمل نه‌تنها به مردم کمک می‌کند که یک تصوری از اسمت داشته باشند، بلکه باعث می‌شود در نتایج جستجو نام خود را از 830بین  میلیون کاربر برجسته‌تر کنی. در حالت ایده‌آل، تو به عکسی نیاز داری که حرفه‌ای به نظر برسد. حتماً مطمئن شو که شبیه به خود واقعی‌ات باشد، اما چندان غیررسمی هم به نظر نرسد. به نکات زیر برای گرفتن یک عکس حرفه‌ای توجه کن:

  • در یک پس‌زمینه ساده و خلوت عکس بگیر.
  • نورپردازی بسیار مهم است!
  • لباسی را انتخاب کن که به صنعت خاص تو مرتبط باشد.
  • لبخند می‌تواند تو را پذیراتر نشان دهد.
  • پس از گرفتن عکس، آن را به‌صورت حرفه‌ای مرتب کن. این عکس فقط مربوط به خود توست و نه چیزهای اضافه دیگر! باید مطمئن شوی که صورتت در مرکز تصویر قرارگرفته باشد.

لینکدین

پس از انجام مراحل بالا، نوبت به درج یک تصویر کاور حرفه‌ای می‌رسد. تصویر کاور، تصویری است که در بالای صفحه پروفایل لینکدین و در فضای خالی آبی قرار می‌گیرد. افراد زیادی به این بخش توجه نمی‌کنند، اما این فرصت بزرگی برای تو و یا شرکتت است تا بتوانی بازدید بیشتری به سمت پروفایل لینکدین خود هدایت کنی. نکات زیر می‌توانند در ساخت یک عکس کاور خوب اثر به تو کمک کنند.

  • از تصاویری با رزولوشن بالا استفاده کن.
  • ابعاد مناسب لینکدین 1584*396 است.
  • شامل متن باشد.
  • به حوزه کاری‌ مرتبط باشد.

از کلیشه دوری‌کن و خلاق و خاص باش. با این راه، وقتی کسی به پروفایل لینکدین تو سر می‌زند، از همان اول متوجه می‌شود که چه کسی هستی و چه‌کاری انجام می‌دهی.

لینکدین

درباره من

قسمت درباره من یکی از بیشترین قسمت‌هایی است که در سایت لینکدین خوانده می‌شود. این بدان معناست که درباره من، یکی از بهترین مکان‌ها برای به نمایش گذاشتن برند شخصی است. اینجا جایی است که داستان حرفه‌ات را به شکلی جذاب برای مشتریان، شرکا و کارفرماهای آینده تعریف می‌کنی. برای نوشتن یک توضیح قانع‌کننده، به کمی درون‌نگری نیاز داری. این سؤال را از خودت بپرس که در چه‌کاری خوب هستی؟ حوزه‌ تخصصی‌ات کجاست؟ به کدام دستاوردهایت افتخار می‌کنی؟ وقتی به ویژگی‌های برجسته‌ات رسیدی، وقتش رسیده که آن‌ها را در قالب کلمات بیان کنی. 2600 کلمه در اختیارت است، پس‌ازآن به‌صورت عاقلانه بهره ببر و با گذاشتن وقت، داستانی تعریف کن که توجه کاربران را به سمت پروفایل لینکدین تو بکشاند:

  • رزومه خشک‌وخالی به درد نمی‌خورد. آن را شخصی و دوستانه‌تر کن. کمی از خودت بگو (اما آن را در محدوده کاری نگه‌دار).
  • از کلی‌گویی بپرهیز و در مورد تخصصت دقیق باش.
  • با برجسته کردن نقاط قوتت، به آن‌ها نشان بده که با دیگر رقبا متفاوتی.
  • مطمئن شو که بر روی دستاوردهایت متمرکز شوی، و نه‌فقط کارهایی که انجام دادی. برای مثال در عوض اینکه بگویی من یک بازاریاب هستم، بگو: «من با موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را رهبری کردم که منجر به 25 درصد افزایش بازدهی شرکت هدف شد.»
  • حتماً از آمار و ارقام بهره ببر.
  • از کلمات کلیدی استفاده کن به نیچ و حوزه تخصصی‌ات مرتبط باشد.
  • اطلاعات تماست را در این بخش قرار بده.

هرچه بخش درباره من جذاب‌تر باشد، شریک، کارفرما و یا مشتری آینده تمایل بیشتری به شناختن تو خواهد داشت.

لینکدین

طراحی و ساخت یک پروفایل لینکدین حرفه‌ای و بزرگ، باکمی تلاش قطعاً بازدید بیشتری را به سمتت هدایت خواهد کرد. تو می‌توانی از هر تکنیکی بهره ببری اما پیروی از این سه‌راه هم در وقتت صرفه‌جویی می‌کند و بازدهی را به حداکثر می‌رساند. حال اگر بتوانی افراد بیشتری را به سمت پروفایل لینکدین خود بفرستی، شانست برای جذب مشتریان بیشتر، ورود به یک حوزه کاری جدید و تقویت برند شخصی‌ات بسیار افزایش خواهد یافت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کن!
[کل: 0 میانگین: 0]

ویتارو در شبکه‌های اجتماعی

من به دنبال آزادی مطلق هستم:

محبوب‌ترین‌ها

آخرین‌ها

پیشنهاد سردبیر

سیاست

دیدگاهتان را بنویسید