ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا برای اولین بار در ایران

Author picture

امروز ما با ایده‌‌ی کسب درآمد شماره دو در خدمت تو هستیم. ایده‌ی قبلی، ایده کسب درآمد دلاری با طراحی لوگو بود. نام این ایده، «Print On Demand» یا «چاپ بنابر تقاضا» است. این ایده‌‌ی فوق‌العاده برای اولین بار در ایران به این شکل معرفی می‌شود و هیچ نمونه‌ای در دیگر سایت‌های ایرانی ندارد. ما ویدیویی کوتاه برایت آماده کردیم که علاوه بر معرفی ایده‌‌ی چاپ بنابر تقاضا، نکات لازم برای عملی کردن ایده را هم بیان می‌کند.

چهار ویژگی مهم ‌ایده‌‌ی فوق‌العاده‌ی چاپ بنابر تقاضا

1. درآمد دلاری: با این وضعیت نابسامان نرخ ارز، چه کسی از بدش می‌آید که درآمد دلاری هرچند کوچکی داشته باشد؟

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, دلار

2. منبع درآمد منفعل: درآمد حاضل از چاپ بنابر تقاضا، درآمدی کاملاً منفعل یا غیرفعالی است. درآمد منفعل یا «Passive Income» یعنی با کمترین فعالیت، بیشترین درآمد را کسب کنی. برای مثال، تو با خرید یک‌خانه و اجاره‌ی آن به مستأجرها، درآمد منفعلی برای خود ایجاد می‌کنی؛ اما اگر برای دریافت دستمزد یا حقوق هرروز به سرکار می‌روی، یعنی درآمد فعالی داری. ما عاشق پول درآوردن در خواب هستیم. پس چه‌بهتر از این؟

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, درآمد غیرفعال

3. بدون نیاز به سرمایه اولیه: شاید با خود فکر کنی، چاپ بنابر تقاضا به دستگاه چاپ یا همچین چیزی نیاز دارد. اما لازم است بدانی که به هیچ سرمایه‌ای برای شروع نیاز نداری. البته باید یک حساب پی‌پال برای عملی کردن این ایده داشته باشی. افتتاح حساب پی‌پال ممکن است برایت هزینه داشته باشد، اما اگر این قسمت را فاکتور بگیریم، می‌بینیم که از ابتدا تا انتها به هیچ سرمایه‌ای نیاز نخواهی داشت.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, صفر دلار

4. بدون نیاز به مهارت تخصصی: ایده‌ی ما به مهارت خاصی نیاز ندارد. البته باید یک آشنایی حداقلی با اینترنت داشته باشی.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, مبتدی

چاپ بنابر تقاضا چیست؟

منظور ما از چاپ بنابر تقاضا یا Print On Demand که به‌اختصار P.O.D هم خوانده می‌شود، پروسه‌ای است که فرد با یک تولیدکننده یا تأمین‌کننده همکاری می‌کند تا ایده‌ها و طرح‌هایش را بر روی تی‌شرت، کلاه، لیوان، کیف، جلد کتاب و … بنابر تقاضای بازار چاپ کند و با اسم برند خود بفروشد.

یعنی شخص تا قبل از ارسال سفارش مشتری، هیچ هزینه‌ای برای تولید، انبارداری، حمل‌ونقل و … متحمل نمی‌شود. برای عملی کردن این ایده نه نیاز به مواد اولیه و نه مکانی برای فروش محصولاتت داری؛ زیرا سایت میزبان همه‌ی کارهای تأمین مواد اولیه، چاپ، تبلیغات، حمل‌ونقل، خدمات پس از فروش و… را برای تو با گرفتن کارمزدی انجام می‌دهد.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا,

سایت‌های زیادی برای میزبانی ایده‌‌ی چاپ بنابر تقاضا در دسترس هستند اما پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم، ما دو سایت را برای شما انتخاب کردیم. سایت Teespring و RedBubble.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, Teespring, Redbubble

چرا Teespring و RedBubble؟

دو معیار نخست ما برای انتخاب این سایت‌ها عبارت‌اند از:

1. ایرانی‌ها می‌توانند در این دو سایت به کسب درآمد بپردازند: بااینکه سایت Redbubble محصولاتش را به داخل ایران ارسال نمی‌کند و دسترسی به سایت Teespring بدون ابزارهای دور زدن تحریم امکان‌پذیر نیست. ولی طراح‌های ایرانی می‌توانند در این دو سایت تقریباً بدون مشکل فعالیت کنند.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, تحریم های ظالمانه

2. بازدیدکننده‌های بالایی داشته باشند: فایده‌ی طراحی‌های زیبا و فوق‌العاده چیست، اگر هیچ خریداری نداشته باشند؟ چاپ بنابر تقاضا بازدید‌کننده های زیادی را به این سایت کشانده است.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, بازدید بالا

با اینکه هر دو سایت مزایا و معایب خودشان را دارند؛ اما ما قرار نیست ویژگی‌های خاص این دو سایت را تشریح نماییم؛ زیرا می‌توانی از هر دو سایت‌ها به‌طور هم‌زمان استفاده کنی؛ یعنی دقیقاً همان طراحی رو که در سایت Teespring آپلود کردی، می‌توانی در سایت RedBubble نیز ارائه بدی و بالعکس. این کار هیچ تداخلی با قوانین بین‌المللی مرتبط ندارد.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, کپی رایت

یک نکته! آشنایی با زبان انگلیسی زندگی‌ات را خیلی راحت‌تر می‌کند و این ایده از این قاعده مستثنا نیست. بااینکه تسلط بر زبان انگلیسی برای این کار الزامی نیست، اما یک آشنایی حداقلی با زبان انگلیسی می‌تواند در این راه به تو کمک کند.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, زبان انلگیسی

سه‌گام آسان برای شروع ایده‌ی چاپ بنابر تقاضا

برای شروع باید سه‌گام طی شود:

1. افتتاح حساب پی‌پال: با کمک سایت واسطه، یا یکی از آشناهای خارج از کشور، یک حساب پی‌پال بازکن.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, پی پال

2. ثبت‌نام: مراحل ثبت‌نام آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد. تنها یادت باشد که با آی‌پی ایران ثبت‌نام نکنی.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, ابزار دور زدن تحریم

3. طراحی: نیازی نیست یک طراح حرفه‌ای باشی تا بتوانی از طریق چاپ بنابر تقاضا پول دربیاوری. تنها کافی است لوگوها، آیکون‌ها و عکس‌هایی را که به‌صورت رایگان در اینترنت وجود دارند، ویرایش کنی و به این سایت‌ها بفرستی.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, رایگان

شش تاکتیک پایه برای موفقیت در فروش بیشتر

تشریح تاکتیک‌های فروش از حوصله‌ی این متن خارج است؛ اما استراتژی کلی‌، فروش بالا در کمترین زمان است. برای رسیدن به این استراتژی، 6 تاکتیک پایه‌ مورد استفاده عبارت‌اند از:

1. کمیت مهم‌تر از کیفیت است. جنگ جهانی مثال بارز موفقیت این گزاره بود. تانک‌های «T-34» شوروی با ایجاد برتری‌های عددی در مقابل تانک‌های بی‌نظیر و باکیفیت «Tiger» آلمانی، توانستند پیروز نبردهای بسیاری شوند. کلید موفقیت در این کار صبر و ساختن طراحی‌های بالا است.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, کمیت و کیفیت

2. از سایت KWfinder برای پیدا کردن موضوع مناسب طراحی استفاده کن. برای مثال اگر طراحی موردنظرت در مورد پاندمی کروناست، در بخش مشخص‌شده، عبارت «Corona Shirt» را تایپ کن. با بهره‌گیری از اطلاعات متوجه می‌شوی که آیا موضوع موردنظر تو به‌اندازه‌ی کافی در گوگل جستجو می‌شود یا خیر.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, KWFINDER

3. برای الهام گیری درزمینهٔ طراحی، می‌توانی از سایت‌هایی مانند Pinterest یا Etsy استفاده کنی. فقط کافی است موضوع موردنظر خود را با کلمه‌ی Shirt ترکیب و در قسمت جستجوی سایت وارد نمایی. برای مثال اگر به دنبال طراحی درزمینهٔ خودرو هستی، عبارت «Car Shirt» می‌تواند ایده‌های زیادی را به کمکت بفرستد.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, SPINTEREST

4. نرم‌افزارها و اپ‌های زیادی برای طراحی وجود دارند که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. برای عملی کردن ایده‌هایت نیازی به نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند فتوشاپ نداری. حتی می‌توانی با تلفن همراه هوشمند خود صفرتا صد کار را به انجام برسانی. برای مثال اپ همه‌کاره‌ی PicsArt می‌تواند به‌خوبی نیازهای طراحی‌ات را برطرف نماید.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, پیکس آرت

5. انتخاب قیمت محصول نهایی به عهده توست. به ما اعتماد کن، قیمت تعادلی بهترین تاکتیک برای فروش بیشتر است.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, تعادل

6. برای هر طراحی حداکثر سه محصول بزرگ را انتخاب کن. مثلاً یک تی‌شرت برای بهار، یک هودی یا سویشرت برای زمستان و یک‌رکابی برای تابستان. چاپ بنابرتقاضا اینطور کار می‌کند.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, انتخاب

اگر قرار باشد از این 6 تاکتیک، تنها یک مورد را انتخاب نماییم، انتخاب ما بدون شک تاکتیک شماره 1 خواهد بود. انتظار فروش سریع طراحی‌ها کاملاً غیرمنطقی است. ما پیشنهاد می‌کنیم برای شروع حداقل 200 طراحی در سایت بارگذاری کنی. شاید بهترین طراحی‌ات حتی بیست بازدیدکننده هم نداشته باشد، اما طراحی که تنها سه دقیقه وقت گذاشتی، پرفروش‌ترین محصول فروشگاه تو لقب بگیرد.

ایده کسب درآمد دلاری با چاپ بنابر تقاضا, کمیت بالاتر از کیفیت

ویتارو رایگان است و رایگان می‌ماند. ما برای هیچ‌کدام از مطالب خود هیچ پولی دریافت نمی‌کنیم. تنها چیزی که از تو می‌خواهیم این است که سایت ما را به دوستان و آشناهایت معرفی نمایی. در انتها اگر سوألی در مورد ایده‌ی چاپ بنابر تقاضا داشتی، می‌توانی در بخش نظرات همین پست یا در شبکه‌های اجتماعی ما در اینستاگرام، توییتر، تلگرام و آپارات بپرسی. اگر از این ایده‌ی فوق‌العاده خوشت آمد حتماً با دوستانت به اشتراک بگذار. ما وقتی نظرات تو را می‌خوانیم، از ته دل خوشحال می‌شویم.

متشکریم که با ما همراه بودی. تا بعد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کن!
[کل: 25 میانگین: 3.6]

ویتارو در شبکه‌های اجتماعی

من به دنبال آزادی مطلق هستم:

محبوب‌ترین‌ها

آخرین‌ها

پیشنهاد سردبیر

سیاست

این پست دارای 21 نظر است

  1. MajidAmanzadeh

    اگه بشه عالیه. قیمت ها اکثره تو چ بازه ای هستن؟

    1. ویتارو

      سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      حتما می شود، چرا که نه؟ اگر پی پال خود را وریفای کرده باشید، دیگر هیچ مانعی برای کسب درآمد از این راه وجود ندارد.
      بازه ی قیمتی کاملا به خودتان بستگی دارد. مثلا در سایت Teespring هر محصول یک هزینه ی اولیه و پایه ای دارد. شما در قیمت گذاری کاملا مختارید. هر مبلغی که بالاتر از قیمت پایه تعیین کنید به جیب شما می رود. برای مثال هزینه ی پایه یک تیشرت کلاسیک با جنس معمولی 10 دلار است. شما اگر قیمت محصول خود را 23 دلار تعیین کنید، 13 دلار سود به شما تعلق می گیرد.
      هر دو سایت بر هر محصول، به شما قیمتی مناسب و استاندارد پیشنهاد می دهند.
      مثلاً قیمت پایه هودی کلاسیک مردانه در سایت Teespring،دقیقا 20.21 دلار است. قیمت پیشنهادی خود سایت، 38.99 دلار است. یعنی 18.78 دلار سود خالص برای شما.
      به همین علت است که عرض کردیم بازه ی قیمتی کاملا به خودتان بستگی دارد. سود خودتان را، خودتان تعیین می کنید.

      1. MajidAmanzadeh

        خیلی ممنون 🌹

      2. مهدی

        چطور حساب pey pal باز کنم

  2. محمد حسین

    آیا استفاده از این دو سایت نیاز به وریفای شدن هم دارد؟

    1. ویتارو

      سلام و درود دوست عزیز
      خیر. این دو سایت به تها چیزی که نیاز دارند، یک اکانت پی پال تایید یا وریفای شده است.

  3. Sara

    سلام وقت بخیر ببخشید برای شروع باید برای محصولی که هنوز چیزی روش چاپ نشده هزینه بپردازیم و محصول رو بخریم تاسایت میزبان روی اون چیزی چاپ کنه یا اینکه از روی پول فروش محصول برداشته میشه؟

      1. Sara

        خیلی ممنون🙏🌹

  4. armi

    سلام وقت بخير. آموزش کامل و قدم به قدم رو از کجا میتونیم در اختیار داشته باشیم؟

    1. Alirrza

      سلام داداش منم مثل شما میخوام وارد این حوزه بشم . اگر مایلید به تلگرامم پیام بدین با هم تجربیات و دانشمون رو به اشتراک بزاریم @azagholi پروفایل ندارم

      1. pouya

        سلام داداش منم میخوام شروع کنم اگه مایلی صحبت کنیم دربارش

        1. مهدی

          میشه چند سوال ازتون بپرسم؟

  5. Amir

    یه سوال داشتم. حساب باید بیزینس باشد یا شخصی؟؟؟؟؟

  6. Amir

    یه سوال داشتم. با حسابمان بیزینس باشد یا پرسونال؟

  7. Amir

    سلام. حسابمان باید پرسونال باشد یا بیزینس؟

  8. Mah

    برای شروع تامین کننده رو از کجا باید پیدا کنیم ؟و اینکه طراحی پوستر باید بزاریم یا طراحی تیشرت و لباس؟

  9. شب خیز

    سلام، وقت بخیر، ممنونم از مطالب مفیدتون، قصد شروع این کار رو دارم،چد سوال برام پیش اومد؟
    انتقال وجه به صورت ریال با حساب پی پال
    چه طور انجام میشه؟
    ایا ایمیل و مشخصاتی که سایت می خواد اگه ایرانی باشه مشکلی نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید