اقتصاد مافیا – چطور عضو مافیا شویم؟

Author picture

اقتصاد مافیا همه‌چیز را کنترل می‌کند؛ از دلال‌های مواد مخدر و کسب‌وکارهای خرد گرفته تا مردان قانون و اشخاص رده‌بالای سیاسی. مافیایی‌ها با فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند پدرخوانده، سوپرانوز، رفقای خوب، ری داناوان و امپراتوری بوردواک معروف شدند. قانون و دولت همیشه در تعقیب مافیا می‌رود، غافل از اینکه خود مقامات رده‌بالای سیاسی تحت کنترل مافیا هستند. این افراد همیشه باید مراقب دشمنان خود باشند و معمولاً زندگی کوتاهی دارند. بااینکه مناسک مخفی، قوانین پیچیده و کدهای اخلاقی – مانند وفاداری به خانواده – در میان آن‌ها وجود دارد، اما هسته‌ی مرکزی، هدف والا و خدای اقتصاد مافیا، فقط و فقط پول است.

در این بخش از آموزش‌های ویتارو، ما قرار است به بررسی اقتصاد مافیا بپردازیم و دریابیم که به‌طورکلی مافیا چطور کار می‌کند. ما می‌دانیم که یافتن شغل در ایران چه قدر سخت است و حتی اگر شغلی پیدا شود، نمی‌تواند حداقل نیازهای زندگی را برطرف نماید. ما اینجا هستیم که به تو کمک کنیم. شاید با کمک این مقاله، بتوانی عضو یکی از سازمان‌های مافیایی شوی و بتوانی در این وضعیت سخت اقتصادی، سروسامانی به زندگی خود بدهی.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

ساختار و سلسله‌مراتب اجتماعی مافیا

برای درک اقتصاد مافیا، ابتدا باید ساختار اصلی این سازمان مجرمانه را درک کنیم.

مافیا، ساختار و سلسله‌مراتب اجتماعی منظمی دارد. به همین دلیل است که به آن «جرائم سازمان‌یافته» می‌گویند. قبل از ورود به مافیا، باید بدانی که هر شخص در این سازمان چه جایگاهی دارد و چه‌کارهایی را باید برای رسیدن به‌مراتب بالاتر انجام دهد.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

ساختار مافیا، مانند ساختار هر سازمان دیگری، از یک هرم قدرت تشکیل‌شده است. طبقات پایینی هرم، از افراد کم‌اهمیت‌تر تشکیل‌شده و هر چه به سمت قله هرم حرکت می‌کنیم، قدرت، ثروت و احترام اعضا بیشتر می‌شود. هر سازمان مافیایی از خلاف‌کاران زیادی تشکیل‌شده که به مجموع این خلاف‌کاران، «خانواده» می‌گویند. تعداد اعضای یک خانواده می‌تواند بین دو نفر تا چند صد هزار نفر متغیر باشد. برای مثال تخمین زده شده که سازمان مافیایی «یاکوزا» در دوران اوج خود بیش از 180 هزار نفر در سرتاسر جهان عضو داشت.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

در کل هرم مافیا به 5 طبقه تقسیم‌شده که به ترتیب سلسله‌مراتب فرماندهی عبارت‌اند از:

رئیس (Boss)، معاون رئیس (Underboss)، کاپیتان (Capo)، سرباز (Soldier) و پادو (Associate). شخص دیگری نیز وجود دارد که ازنظر قدرت و نفوذ تقریباً با معاون رئیس برابر است. این شخص مشاور (Advisor) نامیده می‌شود که دست راست رئیس محسوب می‌گردد. این سلسله‌مراتب اجتماعی باعث می‌شود که بیشتر جرائم کوچک‌تر و یا خطرناک‌تر توسط اعضای طبقات پایین هرم انجام شود، تا افراد رده‌بالا از پیگیری پلیس و آسیب دیگر خلاف‌کاران مصون بمانند. حال ما به معرفی جایگاه هر یک از این افراد خواهیم پرداخت.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

رهبر خانواده: رئیس.

رئیس که گاهی بانام «Don» نیز شناخته می‌شود، عهده‌دار تمام تصمیمات کلان خانواده است. حرف، حرف اوست و هیچ‌کس حق تخطی از دستورات مستقیم او را ندارد. او فرمانده کل قوا و ثروتمندترین فرد خانواده است؛ زیرا اکثر پول‌های خلق‌شده توسط دیگر اعضای خانواده درنهایت به جیب رئیس می‌رود.

کار رئیس این است که اعضای خانواده را در جهت صحیح هدایت کند، اقتصاد مافیا را رهبری نماید و مطمئن شود که همه کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. تو در مافیا یا باید درآمدزا باشی و یا قاتل. اگر هر دو توانایی را باهم داشته باشی، پتانسیل رئیس شدنت خیلی بالا خواهد بود.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

عهده‌دار امور اجرایی: معاون رئیس.

معاون رئیس ازنظر سلسله‌مراتب فرماندهی، نفر دوم خانواده است. او تصمیماتی را که توسط رئیس گرفته‌شده، اجرا و بر اعمال کم‌اهمیت‌تر کاپیتان‌ها نظارت می‌کند.

قدرت معاون رئیس در میان خانواده‌های مختلف، متفاوت است. بعضی از معاون‌ها تصمیماتی را بدون اطلاع رئیس می‌گیرند و بعضی از آن‌ها در هنگام بازنشستگی رئیس، جایگزینش می‌شوند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

ستوان‌های مورد اعتماد: کاپیتان‌ها.

در طبقه‌ی پایین‌تر معاون رئیس، کاپیتان‌ها قرار دارند. تعداد کاپیتان‌ها بستگی به بزرگی خانواده دارد. هر کاپیتان، مانند یک ستوان پایگاه نظامی، گروه مخصوص به خودش را دارد و باید بر آن‌ها نظارت کند.

هر کاپیتان در حوزه مخصوص به خودش مشغول فعالیت می‌شود. برای اینکه کاپیتان شوی، باید بتوانی دستانت را کثیف کنی و از مهارت مدیریت انسانی نیز بهره‌مند باشی. حوزه تحت کنترل یک کاپیتان می‌تواند یا جغرافیایی (مانند کنترل بخش منطقه یک تهران) باشد و یا موضوعی (مانند نظارت بر شرط‌بندی‌های غیرقانونی).

برای اینکه یک کاپیتان موفق باشی، باید بتوانی خوب پول دربیاوری. کاپیتان بخشی از درآمد کسب‌شده توسط سربازها را برای خود بر‌می‌دارد و باقی‌مانده آن را به رئیس یا معاونش تحویل می‌دهد.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

خدمتگزاران آماده‌به‌کار: سربازها

تقریباً تمام‌کارهای کثیف توسط سربازها انجام می‌گیرد. سربازها پایین‌ترین رده را در میان اعضای خانواده‌ دارند. بنابراین، این افراد سهم چندانی از اقتصاد مافیا نخواهند داشت. همچنین سربازها بیشتر کشته یا دستگیر می‌شوند. با همه‌ی این‌ها، سربازها عضو خانواده هستند و توسط اعضای رده‌بالای خانواده در مقابل آسیب دیگر خلاف‌کاران محافظت می‌شوند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

بله‌قربان‌گوهای بی‌ارزش: پادوها

در کنار سربازها، مافیا از پادوها استفاده می‌کند. پادوها هنوز عضو مافیا نشده‌اند، اما با سربازها و کاپیتان‌ها، بر سر جرم‌های مختلف همکاری می‌کنند. یک پادو کسی است که فقط با مافیا بر سر یک یا چند موضوع برای بهبود اقتصاد مافیا همکاری دارد. پادو می‌تواند سارق، دلال مواد مخدر، وکیل، مدیر صندوق‌ سرمایه‎‌گذاری، افسر پلیس و یا یک مقام سیاسی باشد.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

دست راست رئیس: مشاور

در خانواده یک منصب دیگر به نام مشاور (Advisor) یا «Consigliere» نیز وجود دارد که خارج از سلسله‌مراتب قدرت قرار می‌گیرد. این فرد معتمد کل خانواده است و دست راست رئیس محسوب می‌گردد. او نه‌فقط توسط رئیس بلکه توسط کل اعضای خانواده منصوب می‌شود. کار او این است که در کنار رئیس باشد و تصمیماتی بر اساس منطق و نه احساسات و منافع شخصی بگیرد.

راهنمایی‌های مشاور در تصمیمات کلان خانواده افسانه‌ای است و نقش ویژه‌ای در هدایت درست خانواده به‌سوی پیشرفت دارد.

بااینکه مشاور خارج از هرم قرار دارد، اما معمولاً او را در سلسله مراتب قدرت، در کنار معاون رئیس قرار می‌دهند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

چطور عضو مافیا شویم؟

اگر در خانواده‌ مافیا حضور نداری، باید از صفر و به‌عنوان یک پادو کار خود را آغاز نمایی. برای پادو شدن، باید یک ارزشی برای مافیا فراهم کنی. در بیشتر مواقع، پادوها از کودکان کار یا بد سرپرست انتخاب می‌شوند؛ زیرا این بچه‌ها می‌توانند تربیت شوند تا هرگز به خانواده خیانت نکنند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

بسیاری از پادوها علاقه‌ای به پیوستن به مافیا ندارند. اما اگر تو خواستی وارد دنیای مافیا شوی، باید سه پیش‌شرط داشته باشی:

  1. کاملاً بومی باشی. یعنی اگر می‌خواهی وارد مافیای ایران شوی، باید کاملاً آریایی باشی.
  2. هیچ‌یک از اعضای خانواده نباید مستقیم یا غیرمستقیم به قانون مرتبط باشند. برای مثال اگر پدربزرگت افسر پلیس یا نوه‌ی عمویت عضو ارتش باشند، تو نمی‌توانی وارد خانواده شوی.
  3. یک کاپیتان باید ضمانت تو را کند. در این صورت اگر اشتباهی از طرف تو رخ دهد، یا خیانتی صورت پذیرد، آن کاپیتان بازخواست خواهد شد.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

در صورت دارا بودن پیش‌شرط‌های بالا، باید به نام خانواده، جان یک انسان را بگیری. با این کار نه‌تنها جدیت خود را نشان می‌دهی، بلکه اگر قصد خیانت به خانواده را داشتی، آن‌ها می‌توانند تو را به قتل عمد محکوم و به پلیس معرفی نمایند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

و در انتها اگر توانستی از آزمون‌های سخت مافیا سربلندی بیرون بیایی، باید منتظر یک تماس ناشناس در زمانی نامعلوم باشی. پس از دریافت این تماس ناگهانی، خودرویی تو را در مکانی دورافتاده پیاده خواهد کرد.

در اینجا کاپیتان ضامن، از تو می‌پرسد که آیا می‌دانی به چه علت به این مکان آمدی؟ باوجود علم به موضوع، تو باید دروغ گفته و پاسخ منفی بدهی. سپس آن‌ها یک چاقو و یک اسلحه روی میز قرار می‌دهند و می‌گویند:

زندگی تو با چاقو و اسلحه ادامه می‌یابد و پایان می‌پذیرد و نه چیز دیگری.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

سپس انگشتت با سوزنی خراش داده می‌شود و در حین ادا کردن سوگند «Omerta»، قطره‌های خونت بر کارت‌هایی با صورت قدیس ریخته خواهد شد. در این هنگام کارت‌ها به آتش انداخته می‌شوند و تو باید جمله زیر را تکرار ‌کنی:

شایسته باد روح من مانند تصویر این قدیس تا ابد در جهنم بسوزد، اگر خیانت کنم.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

تبریک می‌گوییم! تو توانستی وارد خانواده و اقتصاد مافیا شوی. بدین‌ترتیب تو از یک پادو ساده به یک سرباز در خانواده ارتقا پیدا کردی. زین پس مردم از تو می‌ترسند و کسی نمی‌توان تو را بترساند؛ زیرا برادران مافیایی هوای تو را خواهند داشت.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

قانون Omerta

بالاتر به سوگند Omerta اشاره کردیم. قانون Omerta یا قانون سکوت می‌گوید که هرگز نباید مسائل خانوادگی را در خارج از خانواده بازگو کنی. به همین دلیل است که از منظر مردم و مردان قانون، مافیا دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

تقریباً سقوط تمام خاندان‌های مافیایی از خبرچینی یک خیانت‌کار آغازشده است. بزرگ‌ترین ضعف مافیا خود مردمش است. به همین علت است که حتی اگر خود را ثابت و ارزش زیادی برای خانواده خلق کرده باشهی، بازهم نمی‌توان به تو اعتماد کرد و حتماً باید یک اهرم فشار یا اتویی از تو دریافت شود.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

مافیای ایالات‌متحده آمریکا بانفوذ زیادی که در وزارت دادگستری این کشور داشت، توانست استفاده از کلمه «مافیا» را در این وزارت خانه ممنوع کند. این حقیقتاً یک نفوذ سیاسی بزرگ است و بیانگر اهمیت در سایه ماندن مافیاست.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

اقتصاد مافیا

اقتصاد مافیا برخلاف اقتصاد‌های رایج، «خلق ارزش» نمی‌کند، بلکه ارزش‌های خلق‌شده را از بین می‌برد. یک کسب‌وکار استاندارد، با حل مشکلات جامعه ارزش خلق می‌کند. دیجیکالا لوازم موردنیازت را به درب خانه‌ات ارسال می‌کند. گوگل دانش تمام جهان را تنها با اشاره‌ی انگشتانت در اختیارت می‌گذارد. اسنپ در هرکجای کشور که باشی، تو را به مقصدت می‌رساند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

اما اقتصاد مافیا یک اقتصاد معمول نیست. آن‌ها نه کاپیتالیست هستند و نه سوسیالیست. نحوه کارکرد مافیا بیشتر به نظام‌های فئودالی یا همان ارباب – رعیتی شباهت دارد. اقتصاد مافیا بخش اعظمی از سود خود را بدون خلق هیچ ارزش‌افزوده‌ای به دست می‌آورد. برای مثال درازای محافظت از مردم، حق‌الزحمه‎‌‌ای می‌گیرد. این محافظت‌ها کاملاً ساختگی هستند. اگر مردم محافظت اجباری مافیا را نپذیرند، خود مافیا به مردم حمله و آن‌ها را مجبور می‌کند که محافظت اجباری را بپذیرند.

در اینجا نه خدمتی ارائه می‌گردد و نه محصولی تولید می‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم هیچ ارزشی خلق نمی‌شود و ارزش خلق‌شده توسط صاحبان کسب‌وکار، به دست مافیا از بین می‌رود.

برای درک بهتر اقتصاد مافیا، ما به معرفی شاخص‌ترین منابع درآمدی این سازمان مجرمانه خواهیم پرداخت.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

مواد مخدر

شاید بزرگ‌ترین منبع درآمد در اقتصاد مافیا همین مواد مخدر باشد. تجارت مواد مخدر غیرقانونی است و هر چیزی که غیرقانونی باشد، مافیا در آنجا حضور دارد. مافیا هر نوع مواد مخدری را که متقاضی داشته باشد، می‌فروشد. اما دراین‌بین، مواد موردعلاقه این سازمان کوکائین و هروئین است. جوزپه د فیلین، کارآگاه ایتالیایی متخصص ضد مافیا می‌گوید:

مافیا به سه چیز علاقه وافری دارد. کوکائین، کوکائین، کوکائین.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

علت این علاقه، حاشیه سود بسیار بالا در تجارت کوکائین و هروئین است. مافیا مواد مخدر را در چیزهای مختلفی مانند تابلوهای نقاشی گران‌قیمت یا ساعت‌های برند مخفی و به نقاط مختلف دنیا در محموله‌های بزرگ ارسال می‌کند. توجه داشته باش که حمل و نقل این حجم از مواد مخدر سنگین بدون فاسد بودن مسئولین امر امکان‌پذیر نیست.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

اخاذی

سابقه اخاذی به ابتدای تأسیس مافیا بازمی‌گردد. اخاذی از روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. یک روش به این شکل است که به صاحبان کسب‌وکار و مغازه‌ها، محافظت اجباری پیشنهاد داده می‌شود. اگر این محافظت اجباری پذیرفته شود که چه عالی. اما اگر نپذیرند، خود مافیا به صاحبان کسب‌وکار حمله می‌کند تا آن‌ها را مجبور به قبول این معامله کند.

روش دیگری که در اقتصاد مافیا بسیار رایج است، اخاذی سنتی است. مافیا با صحنه‌سازی و یا تجسس غیرقانونی در زندگی افراد ثروتمند یا رده‌بالا، از آن‌ها به بهانه‌های مختلف اخاذی می‌کند.

این روش هنوز هم موردتوجه گروه‌های مافیایی است.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

رباخواری

رباخوار شخص یا سازمانی است که به مردم با بهره‌ی بسیار بالا پول قرض می‌دهد و معمولاً با تهدید و خشونت، درزمانی معین، قرض را وصول می‌کند. نرخ بهره یا سودی که رباخوار دریافت می‌کند، بسیار بالاتر از نرخ بهره رایج و قانونی در کشور است.

عموماً رباخواران عضو جرائم سازمان‌یافته هستند. اقتصاد مافیا بدون رباخواری فلج می‌شود و بسیار به آن وابسته است.

مافیا از دو روش رایج برای رباخواری استفاده می‌کند؛ رباخواری سنتی و رباخواری مدرن.

در رباخواری سنتی مبلغ موردنیاز به فرد قرض داده می‌شود و در بازه زمانی کوتاه با بهره‌ای بالا وصول می‌گردد. برای مثال رباخوار 30 میلیون تومان به شخص نیازمند قرض می‌دهد و پس از 30 روز، 60 میلیون تومان طلب می‌کند. همچنین رباخوار می‌تواند زودتر از مهلت تعیین‌شده اقدام پول خود را مطالبه نماید. اگر شخص قرض گیرنده مقاومت کند، رباخوار به خشونت متوسل می‌شودو

اما در رباخواری مدرن، مافیا فقط به صاحبان کسب‌وکار و مغازه‌ها پول قرض می‌دهد. مافیایی‌ها پول قرض داده‌شده را وصول نمی‌کنند، اما در عوض مغازه یا کسب‌وکار مالک را برای اهداف مختلف، مانند کسب سود یا پول‌شویی، تصاحب می‌کنند.

فعالیت مافیا در این زمینه و در دوران پاندمی کرونا شدت بیشتری به خود گرفته است. اکثر مردم بدهکار و صاحبان کسب و کارها ورشکسته شده‌اند. مافیا بدون پرسش هرگونه سوالی و به‌صورت آنی، مبلغ موردنیاز افراد را، بسیار آسان‌تر از دولت در اختیارشان قرار می‌دهد.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

انحصار

انحصار نقش مهمی در اقتصاد مافیا دارد. مافیا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بازار را در مقیاس‌های مختلف تحت انحصار خود درمی‌آورد.

برای مثال مافیا می‌تواند به‌طور مستقیم کسب‌وکاری در یک منطقه راه‌اندازی کند. سپس با تهدید دیگر کسب‌وکارهای مشابه، محصولات یا خدمات را منحصراً در اختیار بگیرد.

مافیایی‌ها همچنین کل مغازه‌های یک منطقه را مجبور می‌‌کنند که در یک حوزه خاص – مثلاً لبنیات – برند موردنظر خودشان را با هماهنگی مدیر آن برند خاص، تهیه کنند. با این کار، درصدی از فروش آن برند خاص، مستقیم به جیب مافیا می‌رود.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

احتکار

سران مافیا همیشه در تمام احتکارهای بزرگ حضور پررنگی دارند. روش کار در اقتصاد مافیا بدین‌صورت است که ابتدا محصولی تهیه‌کرده و انبار می‌کنند. سپس با تهدید یا رشوه، مدیر کارخانه تولیدی محصول موردنظر را مجاب به کاهش تولید کرده و پس از افزایش قیمت، با سود فراوان، به فروش می‌رسانند.

معمولاً متصدیان احتکار، با مقامات فاسد رده‌بالای دولتی ارتباط نزدیکی دارند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

فاحشه‌گری

بااینکه در بیشتر کشورهای جهان مراکز فحشا به‌صورت قانونی وجود دارد، اما هنوز هم ترافیک جنسی در مافیا به‌شدت بالاست. مافیا در بیشتر موارد، از دختران به‌غیراز بردگی جنسی، به‌عنوان حاملان مواد مخدر نیز استفاده می‌کند.

افرادی که انحرافات جنسی خاصی دارند و یا به دنبال اعمال غیرقانونی و غیراخلاقی هستند، مشتریان ثابت مافیا باقی خواهند ماند.

ناگفته نماند، اکثر دخترانی که در این زمینه برای مافیا کار می‌کنند، عادت داشتند که در خیابان مشتری پیداکرده و علاوه برخدمات رایج، به آن‌ها مواد مخدر نیز به فروش برسانند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

شرط‌بندی غیرقانونی

شرط‌بندی غیرقانونی، کسب‌‌وکاری پرسود اما پرریسک است. بااینکه دولت‌ عملاً شرط‌بندی را غیرقانونی اعلام کرده، اما هنوز هم کسانی هستند که در داخل یا خارج کشور به‌راحتی اقدام به تأسیس مراکز شرط‌بندی می‌کنند و سود کلانی به جیب می‌زنند. باور نمی‌کنی؟ کافی است به سبک زندگی مالکان سایت‌های شرط‌بندی ورزشی که در کشور خودمان حضور فعال دارند، نگاهی بیندازی.

نکته جالب این است که به‌غیراز ایالات اوتا و هاوایی، شرط‌بندی در کشور عمو سَم قانونی است. اما اگر به‌دوراز چشم قانون و بدون پرداخت مالیات انجام گردد، غیرقانونی می‌شود.

درآمد اقتصاد مافیا از میزبانی این شرط‌بندی‌ها به دست می‌آید. مافیا معمولاً میزبان شرط‌بندی‌های غیرقانونی می‌شود و خودش قمار نمی‌کند. قمارباز‌هایی که علاقه‌ای به پرداخت مالیات‌های سنگین شرط‌بندی ندارند، با قبول ریسک، وارد این مراکز قمار، با میزبانی مافیا می‌شوند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

جعل اسناد

اقتصاد مافیا می‌داند که پول کلان در کارت‌های شناسایی است. دنیای مدرن حول‌محور کارت‌های شناسایی می‌گردد. مافیا نه‌تنها برای خود، بلکه برای مشتریانش نیز کارت شناسایی جعل می‌کند.

به‌غیراز کارت‌های شناسایی، مافیا در جعل دیگر اسناد و مدارک مهم، مانند گواهینامه‌های رانندگی و مدارک تحصیلات عالیه، نیز فعالیت زیادی دارد.

همچنین مافیا به کلاهبرداری‌های گروهی از طریق جعل سند علاقه‌ی زیادی دارد. برای مثال این سازمان یک ملک یا زمین را به چند هزار نفر با اسناد تقلبی می‌فروشد و پول‌ها را به بانک‌های خارج از کشور منتقل می‌نماید.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

بازار سهام

با پیشرفت تکنولوژی، اقتصاد مافیا نیز پیشرفت کرده است. جرائم سازمان‌یافته به‌طور مرتب دست به ابداع روش‌های خلاقانه‌ای برای کسب درآمد غیرقانونی و غیراخلاقی می‌زنند.

در بازار سهام پول هرگز نمی‌خوابد و هر جا که پول باشد، مافیا نیز حضور دارد. جرائم مختلفی مانند رانت اطلاعاتی و «پامپ و دامپ» در مقیاس وسیع توسط مافیا صورت می‌پذیرد.

در عمل پامپ و دامپ، مافیا وقتی قیمت‌ها پایین باشد روی سهام شرکت‌های کوچک سرمایه‌گذاری هنگفتی می‌کند و سپس با استفاده از اظهارات دروغین، گمراه‌کننده یا غلط، به‌شدت تبلیغات (مانند ایمیل‌های گسترده یا فعالیت گروهی در شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهد. این کار بخشی از اصطلاح بالاست که «پامپ» نامیده می‌شود.

برای مثال با تبلیغات ادعا می‌کند که اکنون بهترین موقع برای خرید سهام شرکت X است و این باعث افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت می‌شود. هنگامی‌که دامپ رخ دهد، مافیا سهام خود را با بالاترین قیمت می‌فروشد. این کار معمولاً برای آن‌ها سود هنگفتی به همراه دارد اما باعث می‌شود که ارزش همان کالا بعد از مدتی پایین بیاید. این بخش از اصطلاح «دامپ» نامیده می‌شود. نکته حائر اهمیت این است که سهام شرکت مورد نظر کوچک باشد تا با کمترین نقدینگی، روندش صعودی شود.

در کشور ما این عمل به طرز مبهمی غیرقانونی است. اما اشخاصی مانند مهناز صادقی این کار ظاهراً غیرقانونی را، با کمک و تبلیغات رسانه ملیی انجام می‌دهند و باعث ورشکستگی افراد زیادی می‌شوند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

چاپ پول

جذابیت پول تقلبی مشخص است. اگر بتوانی بدون گیر افتادن انجامش دهی، می‌توانی با چاپ پول هر چیزی را که نیاز داری، تهیه نمایی. ساخت پول تقلبی، تکنولوژی هدف افرادی است که می‌خواهند همه‌چیز را از هیچ‌چیز به دست بیاورند.

البته در بیشتر موارد، مافیا این پول‌ها را خودش استفاده نمی‌کند. زیرا این کار خطرناک و پرریسک است. بنابراین، پس از چاپ پول، آن را به قیمت کمتری نسبت ارزش ریالی‌اش به فروش می‌رساند.

برای مثال اگر 1 میلیارد تومان پول چاپ شود، مافیا آن را به قیمت 20 میلیون تومان در بازار عرضه می‌کند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

حل مشکل

یکی از تخصص‌های مافیا، حل کردن مشکلات (بخوان فساد‌های اخلاقی و مالی) اشخاص ثروتمند، سلبریتی‌ها یا مقامات رده بالا در یک کشور است. بعضی مواقع این اشخاص برای حل مشکلانشان نمی‌‌توانند به قانون مراجعه کنند. بنابراین با مافیا تماس می‌گیرند تا این مشکلات در سکوت خبری و به دور از چشم قانون با سرعت حل شوند.

مافیا دستمزد خود را هم به‌صورت نقدی و هم غیر نقدی دریافت می‌کند. برای مثال بعضی مواقع، در قبال پاک‌سازی فساد یک مقام دولتی، از او خواسته می‌شود که کاندیدای موردنظر مافیا را حمایت کند.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

کلاه‌برداری بانکی و اختلاس

در اقتصاد مافیا کلاه‌برداری بانکی جایگاه ویژه‌ای دارد که در دوران رکود اقتصادی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

هدف از کلاه‌برداری بانکی، دریافت وام‌های کلان بدون بازپرداخت آن‌ها است که از راه‌های مختلفی مانند جعل سند و پرداخت رشوه انجام می‌پذیرد.

مافیا از راه‌های خلاقانه‌ای برای دریافت وام استفاده می‌کند. برای مثال، یک پادو (Associate) با هویت رئیس یک کارخانه به بانک برای تأمین مالی تجهیزات جدید مراجعه می‌کند. پادوی دیگری نیز به‌عنوان فروشنده آن تجهیزات جدید، خود را به بانک معرفی می‌کند. بانک زمانی متوجه این کلاه‌برداری می‌شود که پول از کشور خارج‌شده است.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

قاچاق

قاچاق برای اقتصاد مافیا تجارتی پرسود، آسان و بی‌دردسر تلقی می‌گردد. اگر واردات یا صادرات کالایی در کشوری ممنوع باشد، مافیا به‌سرعت اقدام به قاچاق آن کالا می‌کند و به دلیل کمیاب بودن، سود بسیار کلانی به جیب می‌زند.

لازم به ذکر است که قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر بدون فساد مقامات امکان‌پذیر نخواهد بود.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

سرقت مسلحانه

مافیا تلاش می‌کند که خود را سطح بالا نشان داده و کلاسش را از دزدهای خیابانی جدا نماید. اما حتی مافیایی‌ها نیز دستان خود را کثیف می‌کنند. پادوها و سربازها تحت نظارت کاپیتان‌، بعضی مواقع، به بانک‌ها؛ خودروهای حمل پول، جواهرفروشی‌ها و … دستبرد می‌زنند.

اما اقتصاد مافیا با این سرقت‌های کوچک نمی‌تواند دوام بیاورد. بنابراین کاپیتان‌ها مقیاس سرقت را با ربودن محموله‌های بزرگ یا دستبرد زدن به افراد مهم و ثروتمند بالا می‌برند.

برای مثال به مسئول حمل‌ونقل رشوه می‌دهند که خودروی حاوی محموله را اتفاقی به مافیا تحویل دهد. سپس مافیا، با ایجاد یک درگیری ساختگی، تمام محموله را می‌رباید.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

فرض کنیم که تو با نحوه‌ کسب درآمد این سازمان مجرمانه آشنا شدی و توانستی پول زیادی دربیاوری. شاید این مرحله سخت تر از خود روش‌های کسب درآمد نباشد، اما باید بدانی که برای خرج کردن این حجم از پول، باید از فیلتر «IRS» یا سازمان خدمات درآمد داخلی عبور کنی. این سازمان بررسی می‌کند که منبع درآمد تو از کجاست و مطمئن می‌شود که مالیات خود را به‌موقع پرداخت کرده باشی.

اما اگر تمام درآمد خود را از راه‌های غیرقانونی به دست آوردی، چطور می‌توانی به‌دوراز چشم IRS از ثروتت لذت ببری؟ اینجاست که «هنر پول‌شویی» به کمکت می‌آید.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

پول‌شویی چیست؟

پول‌شویی اساس اقتصاد مافیا است. زمانی که فرد، جرمی (قاچاق کالا، مواد مخدر، کلاه‌برداری و…) مرتکب می‌شود و از طریق آن جرم، اموالی را به دست می‌آورد، همواره به دنبال راهی برای پنهان کردن ماهیت و منشأ این اموال غیرقانونی است، بنابراین اقدام به پول‌شویی (Money Laundering) می‌کند.

درواقع پول‌شویی فرآیندی است که در راستای آن، در اصطلاح پول کثیف (یا همان مالی که از طریق جرم و به‌صورت غیرقانونی حاصل‌شده) به پول تمیز یا ثروتی که در ظاهر از راه‌های مشروع و قانونی به‌دست‌آمده است، تبدیل می‌شود.

به همین علت است که مافیا همیشه یک یا چند کسب‌وکار قانونی (مانند رستوران یا کازینو) برای فرار از قانون و پاک‌سازی پول‌های کثیف در اختیار دارد.

پول‌شویی یک معامله برد – برد است. هم از چنگ قانون می‌گریزی و هم درآمدی قانونی از کسب‌وکارهای فعال و سودآور به دست می‌آوری.

اقتصاد مافیا، چطور عضو مافیا شویم؟

به‌جرئت می‌توان گفت که در حال حاضر، بزرگ‌ترین سازمان مافیایی دنیا، سرمایه‎داری جهانی است. سازمانی که باهدف کسب سود بیشتر، از هیچ عملی غیرانسانی دریغ نمی‌کند و هیچ ارزش اخلاقی جلودار اعمال این نظام فاسد نیست. از دید سرمایه‌داری، ارزش‌های اخلاقی تنها زمانی ارزشمند هستند که سود ده باشند. سرمایه‌داری جهانی با انحصار دانش و ثروت، آن‌ها را اسباب سلطه بر ملت قراردادند.

زمانی که انحصار دانش با جهل ملت ترکیب شود، فقر، ظلم، فاصله طبقاتی، عقب‌افتادگی، سیطره ظالمان و چپاول ثروت ملت‌ها در جوامع نمود پیدا می‌کند. تنها راه مقابله با این بیماری خطرناک، کسب دانش و نشر آن است.

حال که با ساختار هرمی سازمان، سلسه‌مراتب فرماندهی، روش عضو شدن، راه‎های کسب درآمد، هنر پول‌شویی و اقتصاد مافیا آشنا شدی، می‎توانی رؤیاهایت را واقعیت ببخشی و عضو مافیا شوی!

دیالوگ‌های مورد علاقه‌ات در میان فیلم‎‌ها و سریال‌های مافیایی چیست؟ نظراتت را با ما در همین پست یا شبکه‌های اجتماعی ویتارو در میان بگذار. امیدواریم از این دید متفاوتی که به اقتصاد مافیا، لذت کافی برده باشی. اگر این پست را پسندیدی، حتماً با دوستانت به اشتراک بگذار. ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس @VitaroIR دنبال کن تا مطالبی شبیه به این را از دست ندهی.

متشکریم که با ما همراه بودی. تا بعد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کن!
[کل: 23 میانگین: 4]

ویتارو در شبکه‌های اجتماعی

من به دنبال آزادی مطلق هستم:

محبوب‌ترین‌ها

آخرین‌ها

پیشنهاد سردبیر

سیاست

این پست دارای 13 نظر است

  1. محمد مهدی عبدی

    منابع استفاده شده در این مقاله:
    people.howstuffworks.com
    theconversation.com
    gq-magazine.co.uk
    cio.com
    ecpr.eu
    cambridge.org
    slate.com
    theatlantic.com
    economics.uci.edu
    sunrisehouse.com
    nationalcrimesyndicate.com
    investopedia.com

    1. Poty

      برا عضویت در گروه مافیا، چطور باید باهاشون ارتباط برقرار کنیم و بتونن از ما به عنوان عضویت در گروه خودشون استفاده کنند؟!

  2. مبینا

    عالی بود از زحماتتون خیلی ممنونم.
    الان مثلا من میخوام عضو بشم چیکار باید کنم؟
    یجا خوندم که باید ینفر رو بکشم و پول زیادی بدست بیارم تا خودشون بیان سمتم.
    این درسته؟

  3. دخترک تنها

    سلام من میخوام عضو مافیا بشم
    تروخدا بیاین من را ببرین 😅
    واقعا دوست دارم مافیا را! !

    1. احتیاج به مافیا

      تو رو بردن ؟
      اگر اره بگو بیان ما رو هم ببرن

  4. Lonely

    من میخوام عضو شم!

  5. یاماچ

    من مخام عضو مافیا بشم ایدی تلگرامم ادم با معرفتیم پایین شهر شیخ ابادم

  6. یاماچ

    من مخام عضو مافیا بشم ایدی تلگرامم ادم با معرفتیم پایین شهر شیخ ابادم
    ایدی تلگرامم
    @Am3790

  7. یاماچ

    من مخام برم داخل باند های مافیا ایدی تلگرامم ادم با معرفتیم پایین شهر شیخ ابادم
    ایدی تلگرامم
    @Am3790

  8. الناز

    ببخشید شما مراحل رو گفتین
    اگر ما بخوایم عضو گروهی بشیم باید چطوری با اون گروه ارتباط برقرار کنیم ؟ اصن گروهی تو ایران هس که بخواین عضو شیم ؟ تو گروه های خارجی چطور ؟
    لطفاً جوابم رو بدید

  9. nnn

    منم هستم

  10. nnn

    منم هستم ایدی تلگرامم.iran011n@

  11. nnn

    منم هستم iran011n@هرکاری باشه هستم

دیدگاهتان را بنویسید