آموزش تخریب عناصر در 3ds Max – بخش دوم

در این آموزش ما به شما یاد می دهیم که چگونه یک دیوار را به شکل واقع گرایانه با استفاده از پلاگین RayFire در 3ds Max به هزاران قطعه تقسیم کنید.

 

1. تنظیم صحنه

گام اول: 

نرم افزار 3ds Max را باز کنید.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام دوم:

به مسیر Create > Standard Primitives > Plane بروید و یک صفحه تخت مطابق شکل زیر در نمای پرسپکتیو ایجاد کنید.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام سوم:

از مسیر Create > Standard Primitives > Box یک آبجکت دیوار بر روی سطح تخت ایجاد نمایید.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام چهارم:

از مسیر Create > Standard Primitives > Sphere یک آبجکت توپ به وجود آورید.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام پنجم:

با فعال کردن دکمه Auto Key، مسیر حرکت توپ را به گونه ای متحرک سازی کنید که از فریم 0 تا 15 از بین دیوار عبور کند.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

2. تبدیل دیوار به قطعه های کوچک

گام اول:

به مسیر Create >  RayFire بروید و گزینه RayFire را انتخاب نمایید.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام دوم:

اکنون مسیر RayFire > Open RayFire Floater را دنبال کنید تا پنجره شناور RayFire باز شود.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام سوم:

حال شئ دیوار را انتخاب کنید و از زبانه Objects به بخش Dynamic/ Impact Objects بروید و بر روی Add کلیک نمایید. با این کار شئ دیوار به لیست اضافه می شود.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام چهارم:

اکنون شئ توپ و زمین را انتخاب کنید و از بخش Static & Kinematic Objects دکمه Add را فشار دهید تا این اشیاء به لیست اضافه شوند.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام پنجم:

به زبانه Fragments بروید. گزینه Fragmentation type را به Voronoi-Uniform تغییر دهید و Iteration را نیز بر روی 10 تنظیم نمایید. حال بر روی Fragment کلیک کنید تا شئ دیوار به قطعات کوچک تبدیل شود.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام ششم:

بار دیگر به زبانه Object بروید و دکمه Clear را فشار دهید تا اشیاء داینامیک از لیست Dynamic / Impact Objects پاک شوند.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام هفتم:

تکه ی دیوار را (مطابق شکل) انتخاب کنید و دکمه Add را برای اضافه شدن به لیست فشار دهید. این تکه به این خاطر انتخاب شده است تا توسط توپ مورد اصابت قرار بگیرد و به بخش های کوچک تر تبدیل شود.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام هشتم:

اکنون سایر تکه های دیوار را نیز انتخاب کنید و از بخش Static & Kinematic Objects گزینه Add را فشار دهید. این تکه ها از برخورد محفوظ باقی می مانند.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

3. شبیه سازی تخریب دیوار در 3ds Max

گام اول:

به زبانه Physics بروید و در زیر پنجره Demolition Properties گزینه Demolish Geometry را فعال کنید.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام دوم:

از آنجا که گزینه Demolish Geometry فعال شده است، گزینه Preview کار نخواهد کرد. بنابراین بر روی دکمه Bake کلیک کنید.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام سوم:

مشاهده می کنید که توپ دیوار را به قطعات بزرگ تری تقسیم کرده است.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام چهارم:

برای اینکه تکه ها را به بخش های کوچک تر و دقیق تری تبدیل کنید نیاز است تا مقدار Material Solidity را به 0.1 کاهش دهید.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

گام پنجم:

اکنون بار دیگر شبیه سازی را با زدن دکمه Bake انجام دهید و مشاهده می کنید که این بار تکه های تخریب شده بسیار کوچک تر خواهد بود.

آموزش تخریب عناصر در 3ds Max

شما می توانید با تنظیم موارد یاد شده و اعمال تغییرات دلخواه، شبیه سازی بهتر و حرفه ای تری را در زمینه تخریب شئ دیوار انجام دهید. امیدواریم این آموزش تخریب عناصر در 3ds Max نیز از سایت ویتارو مورد توجه شما علاقه مندان به گرافیک سه بعدی و نرم افزار 3ds Max قرار گرفته باشد. در صورت تمایل به یادگیری موارد بیشتر مطالب بعدی وبسایت ویتارو را دنبال نمایید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کن!
[کل: 0 میانگین: 0]

از آموزش های رایگان ویتارو لذت می بری؟ عضو خبرنامه سایت شو!

با عضویت در خبرنامه جدیدترین مقالات سایت را در صندوق ورودی ایمیل خود داشته باش

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کن

مشترک خبرنامه ویتارو شو

محبوب ترین مقالات

آخرین مقالات

پیشنهاد سردبیر

سیاست

مشترک شدن
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments